.
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
آمار وب سایت

ایمن سازی و واکسیناسیون می تواند افراد را برای بیش از 20 عامل مختلف عفونی و بیماری از نوزادی تا سالمندی محافظت کند. بنا بر تخمین سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون با گسترش وسیع در بین کودکان یک جامعه می تواند سالانه از مرگ حدود 3 میلیون کودک جلوگیری کند .

در کشور ما نیز در حال حاضر واکسیناسیون کودکان علیه بیماریهای سل -هپاتیت ب -سرخک -سرخجه -اوریون -دیفتری – کزاز – سیاه سرفه هموفیلوس آنفلوانزا – فلج اطفال در حال انجام می باشد که به زودی واکسیناسیون علیه روتا ویروس ها که عامل اصلی اسهال های ویروسی در کودکان در فصول گرم سال هستند و همچنین پنوموکوک که عامل اصلی مشکلات تنفسی در فصل سرد سال در کودکان هستند به واکسیناسیون کشوری اضافه خواهد شد.

 در شهرستان آباده سالانه حدود 26000 دز واکسن های مختلف در گروههای واجد شرایط واکسن از جمله کودکان زیر پنج سال – مادران باردار – سربازان – دانش آموزان در سن ورود به مدرسه و کلاس دهم و دانشجویان زیر مجموعه پزشکی – حیوان گزیدگان تزریق می شود.

 

 

واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهرستان آباده




:: برچسب‌ها: واکسیناسیون , آباده , شبکه بهداشت , واکسن , عصر آباده , نفیرنیوز , اخبار شهرستان آباده , اخبار آباده , پایگاه خبری عصر آباده ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : asadi
ت : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
همکاران